Najaarscompetitie weer van start

Inmiddels is de najaarscompetitie ook weer van start gegaan. Hiervoor hebben zich eind juni zo’n 11 teams aangemeld. Voor de zaterdag 1 herenteam en maar liefst 10 voor de vrijdagavond. Voor de vrijdag een uitzonderlijke situatie, met als gevolg dat op deze speelavonden alle banen bezet zijn en er voor de komende 5 weken op die dagen geen vrijspeelbanen beschikbaar zijn. Helaas voor de vrijdagavond nu even niet, maar op de zaterdag- en zondag daarentegen zijn wel banen beschikbaar voor het vrijspelen. Kijk op de website van de vereniging voor nadere informatie over de beschikbaarheid van de banen.

De KNLTB is voortdurend bezig om deelname aan de competitie te stimuleren en probeert om in samenspraak met de diverse doelgroepen deze innovatie tot stand te brengen. Een van haar belangrijke pijlers is om tennissend Nederland ook in de toekomst voor de competitie te behouden. Daarom is zij in 2015 een project gestart genaamd Competitie Nieuwe Stijl met als doelverdubbeling van het aantal competitiespelers in 2025. Dit heeft er inmiddels toe geleidt er voor 2017 drie nieuwe aanvullende competitievormen en een versoepeling binnen het competitiereglement zal komen.

Nog even los of onze vereniging de aanvullende competitievormen aan de leden zal aanbieden, komt de KNLTB met de volgende nieuwe competitievormen:

Instapcompetitie

Bedoeld voor beginnende competitiespeler op het niveau 8 of 9

Jongvolwassenen

Bestemd voor jongvolwassenen tussen de 17 en 35 jaar, die pas beginnen op zaterdag na 17.00 uur

Zomeravondcompetitie

Bestemd voor spelers vanaf 17 jaar en ouder van alle niveau’s op de woensdagavond

Meer info hierover is terug te vinden op de site van de KNLTB.

Over enkele weken zal de inschrijving voor het voorjaarsseizoen voor 2017 worden geopend en zal bekend worden gemaakt welke competitievormen en op welke dagen, door de vereniging zal worden aangeboden.