Terugblik Open Toernooi 2017

Negen dagen intensief tennissen door 203 deelnemers heeft zijn sporen achtergelaten op het park. Banen waar slijtageplekken in zitten, netten die niet meer aan te spannen zijn en enkele verzakkingen op de paden.

Gelukkig is de rust wedergekeerd in Zevenhuizen en is de eerste gespikkelde wit-roze Afrikaanse drietand zwaluw weer gesignaleerd op het dak van de tennisclub. Vooraf werd er druk gesproken over extreem weer wat weleens roet in het eten kon gooien. Er werden reserveringen gemaakt om zo over een aantal binnenbanen te beschikken, maar alle voorbereidingen ten spijt, niets van dit alles. Het slechte weer trok elke avond met de precisie van een lange afstand raket om TC Zevenhuizen heen en waren de weergoden ons goed gezind.

Was het dan een saai toernooi? Nee, absoluut niet! In alle categorieën werd om elke bal gestreden en deed iedereen zijn uiterste best om de winst in zijn of haar voordeel te beslissen. Dit kon nog weleens resulteren in discussies over in of uit en in een uiterst geval dat de wedstrijdleiding bij een DE4 als scheidsrechter moest optreden. Helaas was er voor het eerst in zoveel jaar ook leed te betreuren. In de DD6 ½ kwam een vrouwelijke tennisster ongelukkig in aanraking met het hekwerk en de val die erop volgde brak zij haar rechterpols. Gelukkig is alles snel en goed gezet waardoor ze aan haar herstel kan gaan werken. Met het weekend in zicht was daar ook de alom geroemde vrijdagavond partynight.

Met dj Joppe werd dit een daverend succes en was het nog lang onrustig op het park. De nachtelijke uurtjes hadden bij vele geen goed gedaan en was ook terug te zien in de halve finales op zaterdag. Gekreun, gesteun kwam er uit vele kelen en de Spa Blauw was niet aan te slepen. De echte “die hards” sloegen zich hier doorheen plaatsten zich voor de finales op zondag. Met een zonovergoten zondag en veel toeschouwers werden alle finales gespeeld. Onder het genot van een heerlijke BBQ met allerlei exotische dieren, diepzee algen en laagvliegende dodo’s op de grillplaat werd de prijsuitreiking gedaan en kon iedereen volgegeten en voldaan op huis aan. Ook dit jaar kunnen we weer spreken van een geslaagd, leuk, spannend en prima geregeld Open Toernooi.

Zonder in te gaan op namen wil ik alle commissies die zich echt uit de naad hebben gewerkt om dit te realiseren van harte bedankten voor hun tomeloze inzet. Op naar het volgende event op onze drukke tennis kalender, het echtparen toernooi op zondag 20 augustus. Kijk voor details of inschrijvingen op onze KNLTB clubapp of onze site. Vanachter deze laptop wens ik iedereen een mooie en heerlijke vakantie toe met veel (tennis)plezier.

Groetjes ,

Gravel, de huiskat