Start van het seizoen en de glazenbol

Wat een fantastisch start van het nieuwe tennisseizoen, natuurlijk kunnen we het gehele jaar tennissen maar om sentimentele en emotionele redenen houden we gezellig 1 april aan.

Al is het maar voor de vrijwilligers die elk jaar voor dag en douw opstaan en het park veranderen in een oase van groen en gezelligheid. Ook dit jaar gingen ze met een opdracht weg om de prestigieuze botanische vaas award te winnen. Thema was een Botswana uiterlijk met een vleugje Arizona woestijn. Of deze prijs is binnengesleept is niet duidelijk, maar wat wel heel duidelijk is, is dat deze vrijwilligers een super prestatie hebben geleverd. Het park ziet er super uit en er kan met trots op de banen worden getennist.

De eerste aftrap werd gegeven door het “bring a friend toernooi” op 31 maart. 17 koppels streden om de gezelligheid en lieten hun partner zien hoe leuk het is om te tennissen bij TC Zevenhuizen. Onder de bezielende leiding van medicijnman Marcel kon er naar hartenlust worden gespeelt en na afloop een gezellig hapje en drankje worden genuttigd. Al met al een prima start om de banen te testen op gravel dichtheid, kijken of de scharnieren van de bar niet piepten en of het vet in de keuken wel heet genoeg wordt.

Zes dagen later was het tijd voor het echte werk en mochten de competitie teams hun opgedane winterlessen in praktijk brengen. Nieuwe felgekleurde outfit werden er getoond en door het prachtige zomerweer leek het wel of het carnaval in Rio was. De resultaten waren bemoedigend en geven hoop voor de rest van de competitiedagen.

Al met al een heerlijk begin van het tennisseizoen en belooft veel goeds voor de aankomende maanden waarin er nog zo veel staat te gebeuren. Tennis for Life, Oktoberfest, toernooi der buurten om er maar een paar te noemen.

Op 25 juni start het Open Toernooi 2018 dat geheel in het teken zal staan van ons jubileumjaar en op vrijdag is er een spetterend feest. Het lijkt vroeg maar je kan je al inschrijven voor het leukste toernooi der lage landen via onderstaande link, wacht niet af en schrijf je gelijk in.

Namens alle commissies en sponsors wensen wij elk lid van jong tot oud een heerlijk en gezellig tennisseizoen toe.

Een sportieve groet,

“Gravel”