50 jaar tennisplezier op de club

Gisteren tijdens de nieuwjaarsborrel werd er een nieuw logo geïntroduceerd. Tennisclub Zevenhuizen bestaat 50 jaar, daarom dit speciale bericht van Gravel de clubkat.

Ik kan mij nog goed herinneren dat me betovergroot opa Gravel de III op een mooie zomerse dag, na het nuttige van wat veldmuizen, begon te vertellen over het ontstaan van TC Zevenhuizen. Weet je begon hij; Ik zat rustig en onderuit gezakt te genieten, toen er rumoer ontstond en een aantal mannen met bolhoeden en glimmende schoenen het grasveld betraden. Wat later bleek waren dit Arie van Rijs, Ben de Geus, Tony Boer, Maarten Strijdbos, Jos Magdelijns en nog een aantal, onze grondleggers van TC Zevenhuizen. Hier moet het komen riep er een luidt, we starten met 1 baan, zetten daar links een bungalowtent neer en koffie en thee doen we wel op een primus setje. We hadden net in dat jaar (1968) de eerste kleurentelevisie gekregen, de fabeltjeskrant was een kijkcijfer hit en Jan Janssen won de Tour de France dus dacht het zal allemaal wel, mijn veldmuizen worden er niet minder om. Niets was minder waar, al snel kwamen er tractoren en binnen no time stond men met houten rackets en witte tennisballen heen en weer te slaan. Vrouwen en mannen in het wit zoals het toen behoorde. Vanaf dat moment ging het snel, van bungalowtent naar bouwkeet en van bouwkeet naar een volwaardig clubhuis. Van één baan ging het naar zes en werd de club een geduchte tegenstander in alle competities.

Nu 50 jaar later en vele veldmuizen minder staan we op de vooravond van de volgende mijlpaal; 50 jaar tennis in Zevenhuizen. Dit kan en mag niet ongemerkt voorbijgaan en daarom willen we samen met jullie dit groots vieren. Een speciale jubileumcommissie is in het leven geroepen die door het jaar heen allerlei activiteiten zal organiseren en zal eindigen met een spetterend feest.

We starten met de onthulling van ons nieuwe logo en zullen de vaste tennisonderdelen door het jaar heen voorzien worden van een spetterend jubileum tintje zoals een stratentoernooi, Tennis For Life, Open toernooi met als thema 50 jaar en nog veel meer met als afsluit een fantastisch jubileum dag op zaterdag 8 september tijdens de finale van de clubkampioenschappen.

Door het jaar heen zal de jubileumcommissie iedereen op de hoogte houden via nieuwsbrieven, Twitter en een speciaal daarvoor aangemaakte Facebookpagina.

Ik dank eenieder van groot naar klein en van jong naar oud die in de afgelopen 50 jaar hun ziel en zaligheid in de tennisclub hebben gestoken en het hebben gemaakt zoals het nu is. Speciale dank naar Arie, Ben, Tony, Maarten, Jos, Agaath en de andere die het lef en doorzettingsvermogen hadden op die bewuste dag in september 1968 van een afgetrapt kattenveld een tennisclub te maken.

Een nostalgische groet,

Gravel, namens de PR commissie en het bestuur

“Gravel”

PR-cie